Ostatnio widzę coraz więcej osób z kijkami do nordic walking. Czy jest to dobry sposób na aktywny wypoczynek dla osoby po zawale?

Nordic walking jest bezpieczną, łatwą w realizacji i efektywną formą rekreacyjnego treningu fizycznego. Jest zalecany osobom zdrowym, ale też osobom po zawale serca. Nordic walking zaleca się pacjentom w każdym wieku, bez względu na poziom sprawności fizycznej. Korzyści z chodzenia z kijami mają chorzy z otyłością, cukrzycą, nadciśnieniem tętniczym, z bólami kręgosłupa. Zaletą tej formy aktywności jest możliwość uprawiania jej przez cały rok, w każdym miejscu. Marsz z kijami zwiększa aktywność kończyn górnych, pasa barkowego i klatki piersiowej, pozwala spalić więcej kalorii niż normalny spacer.

 

Należy pamiętać:

  • trening z kijkami powinien zaczynać się od rozgrzewki, po której następuje trening zasadniczy, na zakończenie realizujemy fazę stopniowego zmniejszania obciążenia;
  • jeśli nigdy nie ćwiczyłeś, to zaczynaj od krótkich 10-15-minutowych sesji treningowych, w kolejnych spacerach wydłużaj czas i prędkość marszu;
  • ważna jest systematyczność (zaleca się treningi 5-7 razy w tygodniu przez 30-45 min);
  • w czasie treningu masz osiągnąć poziom umiarkowanego zmęczenia (trening w komforcie oddechowym).

 

Jeśli planujesz trening intensywny – sportowy, to znaczy doprowadzający do dużego zmęczenia, przed rozpoczęciem treningów zasięgnij opinii lekarza.

Realizacja: Realizacja MEDICALmultimedia
Zamknij i przejdź do serwisu »