Jakie są zasady bezpiecznego treningu?

  • Uzyskaj zgodę lekarza prowadzącego na rozpoczęcie treningu i ustal z nim swoje tętno treningowe.
  • Nie ćwicz bezpośrednio po obfitym posiłku – zaplanuj trening co najmniej 2 godz. po posiłku.
  • Rozpoczynaj ćwiczenia tylko wtedy kiedy czujesz się dobrze. Nie ćwicz w okresie infekcji, czy wtedy, kiedy z niewyjaśnionych przyczyn czujesz się źle.
  • Nie przekraczaj ustalonego tętna treningowego.
  • Przed, w trakcie i po zakończeniu treningu kontroluj tętno i ciśnienie. Jeśli podczas pomiaru tętna wyczujesz zaburzenia rytmu – skonsultuj to z lekarzem prowadzącym.
  • Nie zaczynaj i nie kończ gwałtownie ćwiczeń o większej intensywności – pamiętaj o rozgrzewce i fazie wyciszającej treningu.
  • Nie ćwicz na dworze przy niesprzyjających warunkach atmosferycznych (duży mróz, wysoka temperatura, duża wilgotność) – nie musisz rezygnować z treningu - możesz przeprowadzić go w domu (gimnastyka, ćwiczenia przy muzyce, rower stacjonarny). W czasie upałów wykonuj ćwiczenia w czasie kiedy temperatura jest niższa i zmniejsz poziom ich intensywności.
  • Unikaj rywalizacji podczas treningu.
  • Zakończ trening w razie wystąpienia niepokojących objawów, takich jak:
    • ból w klatce piersiowej,
    • duszność,
    • duże zmęczenie (szczególnie - nieadekwatne do wykonanego wysiłku),
    • zawroty głowy,
    • uczucie kołatania w klatce piersiowej,
    • nudności.
Realizacja: Realizacja MEDICALmultimedia
Zamknij i przejdź do serwisu »