Dlaczego po zawale występują nocne poty?

Nocne poty, które pojawiły się po przebytym zawale serca, a nie występowały wcześniej, mogą mieć związek z przyjmowaniem niektórych nowo przepisanych leków takich jak kwas acetylosalicylowy, beta-blokery czy diuretyki (leki odwadniające). Nocne poty występują również w przebiegu nadczynności tarczycy, która może rozwinąć się po podaniu środków kontrastowych zawierających jod, a takie stosuje się podczas wykonywania koronarografii oraz przezskórnych zabiegów wieńcowych. W tym przypadku jednak nocnym potom zazwyczaj towarzyszą inne objawy takie jak: nadpobudliwość, przyspieszona akcja serca oraz częstość oddechów czy utrata wagi ciała mimo dobrego apetytu.

Nocne poty to bardzo nieswoisty objaw, który może być fizjologiczny (np. jako skutek nieadekwatnego ubioru podczas snu, podczas spania w gorącym pomieszczeniu, czy jako efekt emocjonujących snów), ale może być również symptomem groźnych stanów. W każdym przypadku wskazana jest konsultacja z lekarzem.

Realizacja: Realizacja MEDICALmultimedia
Zamknij i przejdź do serwisu »