Film - ćwiczenia w siłowni plenerowej dla osób po zawale

W miejskich parkach, skwerach, przy placach zabaw coraz częściej powstają tzw. zewnętrzne siłownie. Umożliwiają one wykonywanie ćwiczeń na świeżym powietrzu, są ogólnie dostępne i zazwyczaj korzystanie z nich jest bezpłatne.


Tak jak zawsze, również przy ćwiczeniach na siłowni plenerowej pamiętaj o zasadach bezpiecznego treningu. Urządzenia plenerowe nie dają możliwości regulowania obciążenia. Poziom obciążenia jest zazwyczaj niewielki, ale nie jest to zasada.


Nie korzystaj z danego urządzenia, jeśli obciążenie jest na tyle duże, że nie jesteś w stanie wykonać co najmniej 10 powtórzeń w jednej serii i towarzyszy temu duże zmęczenie (powyżej 13-14 stopnia w skali Borga).

 

 

Jeśli jesteś po raz pierwszy na siłowni plenerowej przed i po serii ćwiczeń na każdym urządzeniu skontroluj tętno, a jeśli to możliwe również ciśnienie. Pamiętaj, że nie powinieneś przekraczać limitu tętna treningowego wyznaczonego przez lekarza.

 

Siłownie plenerowe są często zlokalizowane w nasłonecznionych miejscach. W porze letniej korzystaj z urządzeń rano lub wieczorem, kiedy słońce nie operuje zbyt mocno. Pamiętaj o dostosowaniu ubrania do warunków atmosferycznych i odpowiednim nawodnieniu – zabierz ze sobą butelkę wody.

Realizacja: Realizacja MEDICALmultimedia
Zamknij i przejdź do serwisu »